Dersin Adı | Sanat, Tasarım ve Kent |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 563 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kenti bir sosyal ve fiziksel bir bütün olarak ele alarak sanat, tasarım ve kent arasındaki ilişkileri anlamak ve sorgulamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Modernizmden günümüze kent, sanat ve tasarım ilişkisine dair gelişen söylemleri anlamak ve verili bir kent mekanını bunlar bağlamında çözümlemek. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Şehir ve Modernite | Okumalar/ Calisma Kagidi |
3 | 20. ve 21. yuzuyılda Sanat ve Mimarlıkta Avant Garde Akımlar | Okumalar/ Calisma Kagidi |
4 | Kamusal Sanat: Teori ve Pratik | Okumalar/ Calisma Kagidi |
5 | Global Çağda Sanat, Kültür ve Kentsel Mekan | Okumalar/ Calisma Kagidi |
6 | Kentte Sanat: Kentsel rejenrasyon mu soylulasatirma mi? | Okumalar/ Calisma Kagidi |
7 | Sehirde Sanat Uretimi: Kultur ve sanat kumeleri | Okumalar/ Calisma Kagidi |
8 | Sanatla kentsel yenilesme: Wynwood, Miami ornegi | Okumalar/ Calisma Kagidi |
9 | Londra: Southbank ve Shoreditch Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
10 | Istanbul: Cihangir, Karakoy, Galata, Beyoglu Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
11 | Portland: Pearl District and Alberta Arts District Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
12 | Buenos Aires: Palermo Soho and Palermo Hollywood Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
13 | Sao Paulo: Vila Madalena (Pinheiros District) and Jardins District Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
14 | İzmir’de Sanat ve Tasarım: Final Projesine Hazırlık • İzmir’in, farklı sanat müzelerinde sanat ve tasarımla temsili, tarihte ve günümüzde nasıldır? • İzmir’deki önemli kamu sanatı ürünleri ve alanları nelerdir? • İzmir’de sanatın sergilendiği yerler nerelerdir? • İzmir’de sanat üretildiği yerler nerelerdir? • İzmir’de sanat ve kültür endüstrisi üzerine bir kümelenme var mıdır? • İzmir’de yapılı çevrenin sanata, tasarıma ve kültürel üretime tahsis edilmesi nasıldır? | Final Odev Teslimi ve Sunumu |
15 | Donem tekrari | |
16 | Donem tekrari |
Ders Kitabı | Öğrenciler yaptıkları okumalar doğrultusunda her hafta hazırladıkları ön çalışmayı ve dönem sonunda hazırladıkları projeyi/ödevi sunarlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Georg Simmel (1903), “The Metropolis and Mental Life,” Kurt Wolff (trans.) The Sociology of Georg Simmel (New York: Free Press, 1950), 409424; Christopher Crouch, Modernism in Art, Design and Architecture (New York: St. Martin’s Press, 1999), “The Cultural Background to the Machine Age”, 1028; Hide Heynen, “New Babylon: The Antinomies of Utopia,” Assemblage, No. 29 (Apr., 1996): 2439; Rosalyn Deutsche, “Uneven Development: Public Art in New York City,” October 47 (Winter, 1988): 352; Anthony Vidler, Warped Space: Art, Architecture, and Anxiety in Modern Culture (Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001), “Agoraphobia”, 2550; Beatriz Colomina, “The Split Wall: Domestic Voyeurism,” in B. Colomina (ed.), Sexuality & Space (Princeton Architectural Press, 1992), 7398; Kristine Nielsen, “What Ever Happened to Ernst Barlach? East German Political Monuments and the Art of Resistance,” in Totalitarian Art and Modernity, eds. Mikkel Bolt Rasmussen and Jacob Wamberg (Aarhus: Aarhus Univ. Press, 2010), 147169; Leo OuFan Lee, “Shanghai Modern: Reflections on Urban Culture in China in the 1930s,” Public Culture 11, No. 1 (1999): 75107.; Ronald Lee Fleming “The Art of Placemaking: Interpreting Community Through Public Art and Urban Design” (Merrell Publishers, 2007); Harriet Senie “Critical Issues in Public Art: Content, Context, and Controversy” (Smithsonian Books, 1998); Cher Krause Knight “Public Art: Theory, Practice and Populism” (Wiley-Blackwell, 2008); Antawan I. Byrd and Reid Shier “Art Cities of the Future: 21st-Century Avant-Gardes” (Phaidon Press, 2013) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 12 | 12 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 28 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 21 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 6 | |
Proje | 1 | 46 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. | X | ||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. | X | ||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest